Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Jisses

Dagen börade superbra med värsta feta fyndet: pusselbiten! Jag satt och åt frukost och tänkte "Vad är det där för liten bula under duken" och där låg den! Jag blev så glad att jag ville springa och berätta för Erik (klockan va halv sex, så jag tror inte det skulle uppskattats), eller skicka SMS till någon (vem skulle bry sig mest?) eller sätta på datorn och blogga om det. Men nej, jag gick lite glad och yster till jobbet.

Klockan är 6.24, jag är lite tidig för att hinna komma iordning innan de första ungarna kommer. Första barnet anländer innan jag hinner stiga ur bilen. Vi går tillsammans till ytterdörren jag för första gången ska låsa upp. Nyckeln passar inte. Jag ber pappan till barnet prova för säkerhets skull, och han ser snabbt att det inte alls är rätt nyckel. Jag ringer chefens mobil, och hon har den konstigt nog avstängd. Avstängd, halv sju på morgonen första semester dagen, vad är det för stil?! Jag säger att vi får stå ute och vänta till klockan sju när nästa personal kommer.

Klockan tjugo i sju kommer hon, och jag jublar inombords. Jublet dör ut väldigt fort när jag inser att hon inte heller har någon nyckel. Det kommer fler och fler barn, den ene värre än den andre, gråter, fryser. Det regnar också, kanske jag ska tillägga.

Vi står intryckta på en liten gård på framsidan, och tänker att halv åtta, då kommer en tredje personal, och HON har kanske nyckel. Under tiden ringer vi nummerupplysningen för hemnumret till chefen. Inget svar. Hon är antagligen på Bornholm, tror vi.

Halv åtta är den lilla gården full med blöta, sura barn och den tredje personalen kommer. Hon har inte heller någon nyckel, utan åker snabbt som vinden kommunhuset, för att se om någon där har nyckel (eller vad det va hon skulle göra). Kommunhuset öppnar tydligen klockan åtta. Men på något sätt får hon ändå tag på någon som öppnar åt oss, och kvart i åtta är vi inne. Fan, vilken bra start, kände jag.

Vi kollar igenom nycklarna, och på pappret där jag skrivit att jag tagit en nyckel har jag även skrivit numret som står på nyckeln. Det numret var något helt annat, än vad som stod på nyckeln jag hade. På något sätt måste det ha förväxlats. Jag fick nyckeln, och la den i ett ihopvikt papper på bokhyllan i tre veckor. Den har förvandlats! Vi har aldrig lösa nycklar, så jag vettefan var den kom ifrån. Måste ha förväxlats när jag skrev numret, eller jag vet inte.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Du kunde ha messat mig! Jag har funderat jättemycket på var den där pusselbiten kunde vara :-)

2009-07-20 @ 21:16:30
Postat av: Kaka

Lisa: Ja du har helt rätt! Min förta tanke va "usch, det va ju lite äckligt, har vi inte lyft på duken sen i maj?" Men så sa Erik att vi lyft duken och letat under, så den måste suttit fast under på något sätt.

2009-07-20 @ 21:19:52
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kirre

limmna ihop allt fort som katten nu så den inte smiter igen

2009-07-22 @ 13:21:01
URL: http://raaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits