Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Baka liten kaka

Kom hem förut och skulle baka två saker, det ena var äppel- och vaniljkrämsmuffin, det andra var vit choklad- och limebollar. Dessvärre hade Erik ätit upp chokladen med ursäkten "jag trodde du hade beräkn at fel mängd, så jag trodde inte det gjorde något att jag åt." Så jag tappade lusten att baka något alls. Muffins gjorde jag inte heller, för jag insåg att jag glöm tatt köpa mjölk. Så vi kommer till Färjestad med en liten cheesecake bara.


Den ser inte så god ut som jag hoppades på bilden, och smakat har jag inte. Den är gjord av Erik, för jag var för trött igår kväll, och garnerad av mig. Jag tröttnade på att skiva jordgubbar, så jag rev vit choklad över allt istället. Annars hade det vart fint med ringar av jordgubbar över hela. Men vilket jobb.

Vi hade fått ett gäng kuvert såg jag när jag kom från jobbet förut, så jag rev upp dem alla. När jag kollade närmare var ett Eriks, och två stycken till någon Daniel Sundh-Johansson. Jag tänkte fört ringa banken (för det var några bankpapper, där det stod att man skulle betala in en viss summa), men så tänkte jag att jag först måste kolla så det inte bor någon med snarlikt efternamn i gången. Det gjorde det. Jag gick och ringde på med skammen hängandes över mig, eftersom jag redan öppnat kuvertet. Det var ingen hemma, så jag la breven i brevinkastet och gick hem. Tänk om han tror det var brevbäraren som öppnat det?

Det värsta är att jag en annan gång fick post till denne Daniel. Jag tänkte att de kunde väl åtminstone ha skrivit rätt kön, om de nu skrev fel. I brevet låg inget jag hade använding för, så jag kastade det. Hoppas inte det var viktigt. Tänk om han har fått min post? Va dumt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Hur funkade det med citronmängden?

2009-06-25 @ 21:12:02
Postat av: Kaka

Lisa: Bra, nästan lite lite, det hade kunant vara lite surare frö att väga upp täcket av vitchoklad man hade på. Eller vit choklad, creme fraiche och socker var det i "täcket".

2009-06-25 @ 21:21:30
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kret

Är inte Erik allergisk mot choklad?

2009-06-27 @ 01:09:15
Postat av: Kaka

Kret: Det är vit choklad ju, det tål han. det är väl snarare kakao han inte tål =)

2009-06-27 @ 12:37:33
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits