Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Lördagslista

1. Hur gammal är du om fem år? 28, eller 25
2. Vem var den sista du träffade? Erik, i köket
3. Hur lång är du? 168 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Kapningen av ngt flygplan. Nja den hette väl inte riktigt så, men nästan
5. Vem ringde du senast? Peter
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Skulle inte du köra?"
7. Vad är dagens planer? Bli av med halsont, bli klippt och sen se över om jag ska ut eller ej.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Igår
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 10, fan vad jag sov.
13. Har du någon gång hittat en katt? Haha, inte så värst ofta.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte, ngnstans ute i snön kanske
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag bor i Karlstad eller utanför Göteborg med Erik och några snorungar
17. Vad skrämde dig som barn? Den stora röda gräsklipparen som klippte allmäna gräsmattor, och han som lurade med sig barn med hjälp av godis, utanför Konsum
18. Vem fick dig att skratta senast? Jag själv
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag hade Televinken och en blodig Askungen på vinyl när jag var liten
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, en är min
23. Hur många landskap har du bott i? Ett- Värmland!
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Social och pratig när jag blir bekväm med folket runt mig
27. Vilken är din favoritglass? Vet inte faktiskt
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Barn
29. Tycker du om kinamat? Japp
30. Tycker du om kaffe? Japp
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe eller vatten
32. Sover du på någon särskild sida? Högersidan
33. Kan du spela poker? Japp
34. Tycker du om att mysa? Japp
35. Är du en beroendemänniska? Nej
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en gammal klasskamrat
37. Vill du ha barn? Ja
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och pyttelite tyska, och lite teckenspråk, sen kan jag även sjunga broder Jacob på Zwahili (ngt att srkiva i CV:t?)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Jag sitter helst bredvid havet och tittar, badar helst inte alls.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst och helst, men jag spenderar mest pengar på min hy
42. Äger du dyra smycken? Nej, inte vad jag vet
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett tuggummi
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv, fasen va jag kan va skoj
46. Välj ett ärr på din kropp? Välj ett ärr och gör vaddå? Jag säger naveln! Blev det bingo?
47. Vad har du för ringsignal? "Ajajaj, det bultar å det bankar.."
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Några skor
49. Flirtar du mycket? Nej inte medvetet iaf.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På en överaskningsfest till Palle hos Pubiis
51. Kan du byta olja på bilen? Nej... Eller ja kanske om jag får fundera lite
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Mig äger ingen" håller jag på med
54. Läser du dagstidningen? Ja, på jobbet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Ja ibland
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? KNR
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En adress till en affär i GBG
59. När var du i kyrkan senast? Januari förra året
60. Vem snodde du denna listan av? Petra http://livetenligtpetra.blogg.se/petra/

Kommentarer

Postat av: Rävfan

"sen kan jag även sjunga broder Jacob på Zwahili"



Upp till bevis nästa gång vi ses då :D

2009-06-14 @ 02:12:26
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Kaka

Rävfan: Jag antar utmaningen!

2009-06-14 @ 20:10:26
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits