Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Mysko

Två mystiska saker har hänt mig nu.

Igår hände nummer ett. Jag vaknade upp och jade rödbruna prickar under ögonen. Jag tänkte att det kanske var fräknar. Lite märkligt att jag isåfall skulle fått dom på söndagen när jag låg inne hela dagen. Mamma tittade på dem och ja, det verkade vara fräknar. Men efter ett tags funderande kom vi på vad det var- det var spyprickar! Man kan säga att jag spydde mig fräknig, haha! Nej, men det kan tydligen bli så när man spyr mycket, man tar ju i så mycket, och magen är ju tom efter andra, tredje spyan, så då... ja jag vet inte, spricker väl ngt under ögat eller så. Jag är iallafall glad att meddela att idag är de borta!

Jag funderar på vad nummer två var för något. Hm, jag glömde medan jag skrev om spyfräknarna. Ah, jo, imorse så brände jag tre fingrar på smörgåsgrillen. Riktigt clever att förska skjuva den åt sidan, medan den är i full gång att göra mackor. När jag nu, resten av dagen har nuddat vid de tre brände fingertopparna kan jag inte andas. Det är som vissa tyger, när jag tar på dem kan jag inte heller andas (har någon något likande?). Nu är det alltså fingertopparna, och jag måste ju såklart känna om det gått över, men det har det inte gjort än.


Nu har jag vart och jobbat, storhandlat och ska laga mat. Jag köpte en stor flintastek om jag funderar på att grilla och överraska Erik med. Men jag vet inte om han tycker om det, så det kan bli en råmiss.

Jag stod i affären och försökte komma på vad flintasteken kostade. Jag skulle ta räkna 39 - (23-7), och jag stod och tänkte så jag nästan knakade sönder. Då kom det fram en gubbe och frågade om det inte stämde för mig, han berättade att han stått och tittat och riktigt sett hur jag tänkte och funderade. Jag skrattade åt mig själv resten av tiden i affären, och tänkte att om jag vart några år yngre hade jag skämts ihjäl. Jag ska nog göra en bok "Jag slutade skämmas" Kan ju va en kitchig titel. En kökig, haha! Kitchen. Kitch.

Kommentarer

Postat av: hogie

Är inte du släkt med Rasmus? Han får ALLTID spyprickar. Som jag har hånat honom. Det räcker med ett enda fjuttigt litet kräks så ser han helt förskräcklig ut runt ögonen. Jättekul.

2009-06-18 @ 12:14:22
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kaka

hogie: haha jo, vi är tremänningar! Vafan, det ligger kanske i släkten då alltså. Bra, då har jag något att skylla på.

Visste du förresten att i Skåne finns det inga tremänningar?

2009-06-20 @ 19:34:39
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Nä du, för det är bara i Värmland vi säger tremänningar. Syssling heter det ju, fint som det är i resten av landet.



Men om du hade nåt bra skämt om'et så kan du dra't nu.

2009-06-21 @ 22:19:05
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits