Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Halvegna schalgertankar

Måns Zelmerlöw ”Hope & glory” – Jag gillar inte Måns. Jag gillar inte låten. Men det lustigaste av allt är att jag för några dagar sen hörde hans förra låt Cara mia på radion och tänkte att han borde tävla med den igen. Och så läser jag det nu på Lisas blogg. Haha!

 

Caroline af Ugglas ”Snälla, snälla” – Gillar denna jättemycket, men det hör inte hemma i ESC tycker jag. Vinner den så kommer den inte komma högt på listan, och vi kommer tycka det är lite pinsamt. Men jag gillar den, och sjunger alltid lite extra när den kommer på radion.  Hörde den första gången i lördags, om det har betydelse.

 

Agnes ”Love love love” – Den kommer folk snart dansa till på uteställena, det känner jag på mig. Men det känns verkligen som något man hört förr.


H.E.A.T ”1000 miles” – Började haka upp mig på den fåniga texten (ja, det är väl som vilken annan text som helst, men ändå, vem skulle gå 1000 miles för att kmma till någon? Inte jag. ) De ser osäkra ut på ögonen och de ser ut som om de har lite frö stora peruker på sig. Kallar man sig hårdrockare har man inget i schalgersammanhang att göra.


Emilia ”You're my world” – Har inte hört. Hon är säkert sådär puttinuttsöt, och säkert låten också.


Alcazar ”Stay the night” – Hörde halva på radion imorse, och jag gillade den inte. Men så har jag aldrig varit ett fan av denna grupp heller. Men jag tror Europa gillar dom, låt oss skicka iväg dom och ring för seger!


Sarah Dawn Finer ”Moving on” – Gillar den mer för varje gång, första gånen gillade jag den inte alls. Men njae, jag vet inte.


E.M.D ”Baby goodbye” – Har inte hört, men enligt flertalet av dagisbarnen så är detta en favorit. De har nynnat den för mig, så jag vet inte.. svängig?


Sofia ”Alla” – Hörde den lite i lördags. Nej, inget för mig.


Molly Sandén ”Så vill stjärnorna – Nej, oj vad tråkig! Hon låter lillgammal och usch vilken tråkig låt! Att denna har gått till filnal!


Malena Ernman ”La voix” – Opera är ballt, men nja, jag vet inte. Gillar folk opera?

 

Min gissning på slutresultatet

Jag har ingen aning. af Ugglas är tippad vinnare, men Måns och EMD har massa småflickor som röstar på den, så det lär bli tight.

 

Lite tankar om de utslagna

BWO –Dålig låt.


Star pilots – Oj vad sångaren sjöng dåligt! Jag satt och skämdes över att de var så töntiga med sina hjälmar i slutet, och solgalsögon på inomhus.


Rigo etc. – Käck och svängig låt.


Scotts – Ingen aning, inte hört.


Lili & Sussi – Min favorit, hoppades att de skulle ta hem det här!


Marie Sernholt – Inte hört.


Lasse Lindh –Nej, inte bra.


Cookies and beans – Småkäck, men njae.


Sahlene och norskan – Minns inte. Var nog inget för mig.

___

Denna lista är snodd av storasyster Lisa. Jag märkte nu när jag var klar att jag är väldigt negativ till de flesta, även fast jag i lördags satt och täntke "Oj, vilket bra finalfält, kommer bli väldigt jämt!" Mja. Jag vet inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits