Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Spyan

Söndagen började med att jag trodde jag var bakis. Det var jag kanske också, men jag tyckte det var i värsta laget eftersom jag inte druckit så mycket kvällen innan. Jag hade väldigt ont i magen och kände mig spyfärdig hela tiden. Detta trappades upp på kvällningen och första spyan kom precis när jag gått och lagt mig. Sedan var jag bättre i mage i ca tjugo minuter, sen spydde jag igen, och sådär höll det på natten igenom. Usch, vad äckligt det är att spy utan innehåll i magen. Jag var matt och sov på badrumsgolvet. Så fort jag la mig i sängen fick jag jätteont i magen, och jag låg och snurrade och störde Erik mest hela tiden.

Mamma fick åka och besiktiga bilen i förmiddags, eftersom jag inte kunde lämna soffan. Kunde inte heller träffa Pubiis, som vi planerat.

Har som sagt legat i soffan hela dagen och druckit utvispad cola och lite mineralvatten.

I fredags jobbade jag på en avdelning där två av personalen hade magsjuka, så jag vet inte om det är det jag fick en släng av. Annars har jag ingen aning varför jag blev akutsjuk. Sjukanmälde mig idag och imorrn i vilket fall, eftersom förskolor är maniskt hysteriskt livrädda för magsjuka. Förståeligt, men ändå.


Toaletten är iallafall fixad nu, och bilen gick igenom besiktningen.

Kommentarer

Postat av: Palle

Stackars lelle Ida :(

2009-03-30 @ 19:47:54
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Evelina

Skönt med toaletten och att bilen gått igenom.



Jag hoppas du kryar på dig.

Ett tips, som jag visserligen inte är säker på om det funkar eller ej. Men om du börjar känna på dig eller har folk omkring dig som b livit sjuka så kan du äta ett helt vitpeppar korn så ska det hjälpa att hålla borta sjukdommen. Dock om det hjälper även under vet jag inte riktigt.

2009-03-31 @ 09:34:06
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Apan

Men lelle katt! Krya på dig nu!

2009-03-31 @ 09:39:07
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

Palle: Jaa, stackars mig!



Evelina: Hm mja men det känner jag igen. Kom på nu att på jobbet en gång så kom en jag jobbade med med några pepparkorn och ett glas vatten och sa åt mig att svälja. Jag trodde det var något skämt så jag vägrade först, men sen förklarade de att var mot ngn sjukdom (magsjuka kanske?) och jag svalde de så glatt. Fan, det hade jag glömt.



Apan: Tack, apis!

2009-03-31 @ 10:23:41
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kreten

krya på dig! det kanske bara är matförgiftning. ätit nåt för gammalt lr som förvarats fel

2009-04-02 @ 15:35:57
URL: http://raaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits