Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bruum- tutut

Erik fixade biffen! Äntligen kan jag ta plats på passagerarsidan i bilen!

Eriks föräldrar blev lyckliga och stolta och ville genast bjuda ut oss på middag. Idag blev det Amigo(s?) och jag käkade gyrossallad och blev mättare än mättast.

På väg till stan åkte någon irriterande bil bakom oss, han blinkade med helljus och krånglade. Erik satt och svor i några minuter innan han började misstänka det som senare blev bekräftat -det var Eriks pappa som åkte i bilen bakom och "skojade till det" lite.


Imorgon har jag bokat tid till läkaren, och jag har aldrig mått så bra. För säkerhets skull har jag nu smörjt ansitket med lite MK som jag då antagligen inte tål, kan ju inte gå till läkaren utan knappt att vara röd. Böbben gör inte så särskilt ont heller, för första gången på två-tre år. Jag har klämt lite och tryckt så det ska göra ont, så jag kan oja mig imorgon. Typiskt att jag ska vara så jäkla frisk nu när jag äntligen ska till farbror doktorn.

Jag försökte trumpfa över doktorn förut i telefon och förklarade vad jag sett i läkarboken (cencurerade den lilla detaljen att jag även sett på en amerikansk tv-show om samma sak). Han läste mina journaler, och det visade sig att jag inte alls hade en cysta utan en "godartad bindvävsförändring" eller något. Sen föreslog han att vi skulle göra mammografi och hela den proceduren igen, men jag protesterade, eftersom det inte blivit värre, det har bara fortsatt. Strunt samma, jag får se imorgon vad vi kommer fram till.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Grattis till Erik!!! Nu har han mycket körande att ta igen när du bara kan softa i passagerarsätet :-)

2009-11-16 @ 22:58:41
Postat av: Erik

Hälsa och gratta!



Det är komiskt att de mest veliga personerna i släkten lyckas på första uppkörningen.

2009-11-17 @ 00:33:31
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: mamsen

gratta svärsonen ....så himla gött att han klarade det..jäklar så många chaffisar jag har fått runt mig nu...bara att välja å vraka när man vill hem från krogen...hehe

2009-11-17 @ 00:34:52
Postat av: kaka

Alla: Haha! Han hälsar å tacker så gött! Tax0r!

2009-11-17 @ 11:45:55
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kirre

gratta från mig med :)

2009-11-17 @ 23:21:12
URL: http://raaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits