Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Tekniskt

Häromdagen var jag och Erik och köpte nya vindrutetorkare. Vi lyxade till det och köpte ett par svindyra, så vi ska se ordentligt nu i vinter.

Erik fick i uppdrag att montera dessa, och det gjorde han. Han påpekade att de inte verkade sitta riktigt på plats, och var inte så jättebra.

När vi åkte till tennisen i morse spöregnade det, och torkarbladena gjorde verkligen inte sitt jobb alls. Vi såg mindre än ingenting, men tog oss ändå fram till Racketcenter. När vi hoppade ur bilen passade jag på att titta ordentligt på torkarna, för att se om de inte satt fast ordentligt, eller vad det kunde vara för fel. Det visade sig att själva torkarbladen satt skyddade av något grått hölje som man skulle ta av. Det hade inte min käre hälft gjort, men det fixade Fixar-Ida plättlätt och vips så hade vi superbra torkare! Haha, va nöjd jag blev, och skrattade gott åt min tekniske pojkvän.

Japp, förresten, ni läste rätt; jag och Erik var iväg och spelade tennis imorse. Jättekul, och vi var rätt dåliga. Men med lite övning så kan jag nog komma tillbaka till mina rätt takter, jag vann ju till och med pris när jag var 12. Vet inte varför jag fick pris egentligen, det tror jag aldrig jag frågade, eller fick veta.

Kommentarer

Postat av: Evelina

haha dessa karlar.. de är inte så tekniska som de tror ibland ;)

2009-11-25 @ 18:39:42
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV:

Jo det har nog till stor del med det att göra :) hehe oh yes blame the årstid ;)

2009-11-25 @ 18:39:51
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV:

tackar.. hoppas hoppas verkligen :D

2009-11-25 @ 18:40:08
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits