Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Het debatt

Erik ser på Debatt på SVT. Han hojtar och argumenterar mot dem på TV, som om han själv vore i studion. Vissa håller han med och instämmer med ett litet "Ja, precis." andra skjuter han med en pistolformad hand ("Pschj") och suckar: "Ja, klart ni gör!" och "Mm, det är ju ett sånt samhälle!" och "Tss. Han har ju slitit i sitt anletes svett!" också vidare. Det är ganska underhållande, om än lite bissart. När han inte håller med suckar han högljutt, mumlar något bittert eller håller för öronen.
Programledaren: "Kan alla vara som man vill 2009?"
Erik: "Nej! NEJ!!"

Kanske borde jag filma honom och lägga upp här. Det skulle ni gilla. Haha.

Debatten är strax slut och Erik hojtar "MEN VEM BRYR SIG?!" åt något som någon säger.

Nu är programmet slut och Erik suckar och ligger i soffan och smälter alla intryck han just fått. Kliar sig lite på benet och fnissar lite åt någon reklam. Lugnet har åter lagt sig i det Sund-Jansson-Skoogiska residenset. Skönt.

Kommentarer

Postat av: Rävfan

Låter som en helkväll att kolla på Erik :D

2009-10-13 @ 21:25:20
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, jag kan riktigt se det framför mig!

2009-10-13 @ 21:46:11
Postat av: Kaka

Haha, önskar jag hade filmat, kan ju bli en riktig youtube-succé :D

2009-10-13 @ 21:59:02
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Bengan #2

Sv: ja det blev det allt =) ska uppdatera med bilder någon dag men har varit lite seg och lat xD

2009-10-13 @ 22:47:14
URL: http://karlssonsebastian.blogg.se/
Postat av: apan

hahahahaha!!! ser det framför mig!!!

2009-10-14 @ 09:58:52
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: BeO

Filma...!!! Du har ju förutsättningarna till en episk klassiker. INGET är så underhållande som en arg och debaterande Erik. :)

2009-10-14 @ 16:24:42
Postat av: Kirre

såg allt framför mig när jag läste det, hihi

2009-10-14 @ 17:19:46
URL: http://raaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits