Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Onsdagsbunk

Igår blev det i vanlig ordning (två veckor i rad, faktiskt) onsdagsöl på das Bunk.

Det satte sig två snubbar hos mig och Lina, och tyckte vi såg intressanta ut. Jag var tydligen en "punkrockare" och Lina va goth. Han berättade för Lina att han var uppvuxen i Chicago, och till mig sa han Polen. Ungefär samma sak.
"Jag gillar nördiga tjejer. Som ni." sa han vid ett tillfälle. Är det en komplimang?

Vid ett tillfälle, i en diskussion som jag trodde gickut på film tog han mina händer och var nära att tvångla mig! Men jag stirrade på honom och frågade vad han gjorde. Han verkade inte nämnvärt generad, utan vände sig till Lina och pratade med henne istället. Och försökte samma sak där, utan fiskelycka.

Efter ett tag med misslyckade raggningsförsök på båda, av båda snubbarna tröttnade vi och smet iväg.


Ölsinnet är som vanligt på topp, och mina ben sladdrade hela vägen hem, utan att jag kunde kontrollera dem. 4 33 cl drack jag.

Imorse var jag seg som en banan men tvingade mig upp och åt ett äpple. Efter lite kaffe och macka kändes det lite bättre. Lite fjantigt att jag nästan känner mig bakis, jag tog en Resorb och en matlåda när jag kom hem, och vatten. Jag tål inte alkohol.

Kommentarer

Postat av: Ewelina

hahah! Hette en av dem typ Pawel och plugga filmvetenskap?!

Han var i sådant fall på mig i typ fredags. xD

2009-10-29 @ 22:05:07
URL: http://bonkvsgnu.wordpress.com
Postat av: Kaka

Ewelina: Hahahahaha! Japp!

2009-10-29 @ 22:36:40
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Fy fan så roligt! Han sa till mig också att han gillar nördiga tjejer. Så fort jag pratade lite datasaker eller film så brast han ut i glädjetårar typ och sa exakt sådär. xD

2009-10-31 @ 00:44:45
URL: http://bonkvsgnu.wordpress.com
Postat av: mor

vem fan tål alkohol???

2009-10-31 @ 02:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits