Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bilen

Bilen var på omtankeservice, som det heter, igår. De upptäckte bl.a. att det fattades ca 2 l olja, och de undrade om jag inte märkt att oljelampan lyst ibland? Jo, sa jag och kände mig brudig, men jag trodde det var när det lyste fast sken som man skulle göra något åt saken.

Sen var det lite fler fel på bilen, såpass många att han rekomenderade oss att sälja skiten. Fan. Dumma skruttiga bil!

  1. Lägga ut flera tusen på att byta bromsok, reparera avgasröret och handbromsen. Skulle vi göra det skulle vi alltså lägga ut mer pengar på bilen, och den i sin tur sjunker ju i värde varje år som går.
  2. Sälja bilen. "Nyservad bil som gick i genom besiktningen. Drar 0,6, och är fin som smör"- 25 papp?
  3. Köpa en skruttbil, bara för att ha bil nu när Erik är på g att ta körkort och så.
  4. Vara utan bil, och låta Erik fortsätta pendla med buss och cykel, även i vinter då han förmodligen har körkort.
Det är skitsvårt, och det känns som om vi ska ta det beslutet ganska så omgående. What to do?


Köp mig!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Oj, jag trodde att bilen var bra! Kanske värt att fixa några av grejerna med bilen och lägga några tusenlappar på det. Sen sälja den till ett hyfsat pris och leta vidare efter något bättre begagnat.



Eller kolla med någon bilfirma om de är intresserade av ett byte mot en liten mellanskillnad. Bilfirmor ger sällan lika mycket som att sälja den privat, men ibland kan det vara skönt att slippa allt meck en privatförsäljning innebär.

2009-09-19 @ 11:31:26
Postat av: Kreten

det verkar ju inte som att ni absolut måste ha bil, så varför inte sälja å prova att leva utan bil? visar det sig att ni inte klarar ni er utan bil kan ni ju köpa en då

2009-09-19 @ 12:46:42
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Kaka

Lisa: Ja, jo.. det låg ute en likadan bil från en firma på blocket. 26k skulle de ha för den, och den hade legat ute i över en månad, så verkstadsgubben trodde det var lite för högt pris.



Kreten: Nej, vi måste inte ha en bil. Det är ju det där att om Erik tar körkort så underlättar det väldigt för honom om vi har en.

2009-09-19 @ 14:54:13
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits