Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Pluggis

Jag sover dåligt, och det beror säkert på den här jäkla uppgiften som ska vara klar nästa onsdag. Jag snurrar och snurrar och frå ingen ro i kroppen, och är således mäkta trött på morgonen.

Idag trotsade jag sömnbristen och släpade mig iväg till das Uni och satte mig i bibblan och läste och läste i den där boken jag av ngåno outgrundlig anledning inte köpt hem. Jag läste tills ögonen gick i kors och magen ropade efter mat.

Traskade mig bort till Gläntan och köpte en dyr sittningsbiljett till lördagen, blir fint det!

Hem, låna mammas cykel, käka mat.

Nu ska vi handla och sen är det upp till campus som gäller, och förfest hos Josse som är liten (19) och kan sjunga Anthem utan att blinka. Sen är det såpabandy, och jag tänker inte ta mitt lag till final, utan jag gör som jag brukar, och är bäst på, nämligen stå bredvid och ta en öl och heja lite emellanåt för det goda sakens skull. Punkbärs givetvis, det är ju bara torsdag.

Imorgon blir det fest på campus, sista rycket innan sittningen. Sen är tyvärr nollnignen slut, abu.

Nej, jag super inte varje dag, men jag träffar folk nästan varje dag och ja gillert!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits