Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Helgnytt i matlådans tecken

Nu börjar jag bli dretnervös eftersom det är dags för praktik v 2 imorrn. Jag är nervös för att jag säkert borde tänkt och tyckt och kommit på en massa bra saker nu under påskledigheten och vara på hugget hela veckan. Jag har ju för böfvelen inte ens kommit på vad jag ska observera. Tror det får bli någon sorts matsituation, men jag vet inte.

Men en riktigt jäkla najs helg har det varit!

Fredag:
Lina hade klippstuga och jag agerade social(fall va jag nära att skriva). Jag blev klippt och smygåt kakor mest hela tiden. På kvällen tog jag och Erik en flaska vin och myste framför Så ska det låta och WoW. Tur att vi är lika nördiga!

Lördag:
Påsklunch på Skoghall med la familia. Galet gott och vi snikade till och med oss en matlåda!

På kvällen kom det lite folk hit och vi skrattade och sjöng och drack varandra till! Det drogs till Ankan där det dansades och spilldes ut öl. Kul!

Söndag:
Pigga som uttrar skuttade jag och Erik upp vid nio-halv tiotiden och tog matlådan till frukost. Den innehöll korv, köttbullar, potatisgratäng och potatissallad. Riktigt bra bakismat, faktsikt. Efter några timmar tog vi lunch, den bestod av kaffe, juice och smörgås.

Sen på tog jag och Lina en tur med stavarna i högsta hugg. Vi kände oss duktiga och lite fjantiga.

På sena eftermiddagen sen så åkte jag och karlsloken till Färjestad för att avnjuta en god påskmiddag. Den bestog av korv, köttbullar, potatisgratäng och fläskfilé med salami och mozarella! Very nice! Vi snikade till oss en matlåda även där, plus en paj som de hittade i kylen.

När vi kom en ringde vi hit en bunt tokar, och vi satte oss för att göra något (och nu citerar jag) "så fantastiskt omodernt att ett helt gäng träffas nyktra folk och gör en aktivitet som INTE inkluderar teknik eller datorer". Det blev Riket, och alla var lika kassa och jag och Magnus vann ikapp på en del orättvisa drag och ungefär 2 % kunskap. Härligt!

Måndag:
Idag trodde jag minsann att det var söndag, men tji fick jag när det visade sig att det varit Våra bästa år på mörakvisten som vilken vardag som helst. Till lunch åt vi matlådan. Mums! Har spelat nästan hela dagen. Tur att Lina drog ut mig vid 18-snåret på en liten runda med stavarna, annars hade jag väl förvandlats till en pöse för länge sen.

Erik kom just hem efter att ha gått en 3½ timmars med Magnus. Han hade fått en snajsig t-shirt, otippat och fränt!

Fyfan va snygg tischa, haha!

 

Nu står Erik och gör morgondagens matlåda. Skönt att jag ska äta pedagogiskt hela veckan och slipper på så sätt matlåda!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits