Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Sommarlista 2010

Hur länge har du varit ledig?
För länge! 10 juni - 30 aug
Hur många nyktra dagar har det blivit?
Fler nyktra än onyktra. Mindre nyktra än två vanliga månader, misstänker jag.
Brukar du kolla in andra tjejers kroppar på stranden?
Jag håller inte till på stranden. Men säkerligen.
Kan du tända en grill?
Ja, men folk brukar inte låta mig göra det.


Vilka solglasögon kör du?
Ett par balla från Monki.
Går du osminkad om dagarna?
Ptja, jo för det mesta.
Är du Cornetto eller Piggelin-tjej?
Jag vet inte, cornetto skulle jag gissa. Vilken onödig fråga, har inte ätit ngn av de glassarna sen jag var liten. Dock så känner jag mig rätt piggelin idag!
Vad är sommarens soundtrack?
Min sommarlista på Spotify
Var åkte du på semester?
Det gör jag inte. Kanske Fagerås då, haha.
Gjort mer i sommar?
Har gjort fruktansvärt lite för att vara ledig så fruktansvärt länge. Har ätit gott och onyttigt, mått ganska gött och dragit runt på min cykel. Näej, jag har knappt cyklat alls, men en gång gjorde jag det.


Sommarens outfit?
Kavaj, något randigt eller detdärsvartalinnetjagalltidhar och kjol! Eller sidenkallingar, som mysbyxor när pyjamasbrallorna är för varma.
Hur håller du formen?
Antar att jag har varit rätt duktig och varit ute och gått nästan varje dag.
SPF – ett måste eller bara ruff o båg?
Ett måste!
Sommarens dryck?
Öl, champagne och vatten!

Vad kör du för bikini?
En svartochvit.
Gå ut i Karlstad – vart går du?
Ankan helst, men jag har varit på BMB, Harrys, Koriander och Leprechaun också.
Hur sminkar du dig i sommar?
Ganska lite ögonskugga, mest i vit och brunt, för lite effekt bara och sen massa mascara!

Sommarens maträtt?
Grillat och mina hemmagjorda potatissallader!
Druckit tills du spytt?
Spydde nästan efter den där Loka-tävlingen på midsommar. "Vem suger bäst?" Naturligtvis vann jag den!


Sårat någon?
Vet inte, hoppas inte det.
Pussat en främling?
Näej!
Har du solat och/eller badat?
Solat men inte badat i år heller.
Läst någon ny bok?
Ja, Hajen, och Traci Lords bok, vad den nu heter.
Tagit upp kontakten med en gammal vän?
Ja! Camilla!

Bättre eller sämre sommar än vanligt?
Den har vart bra, men kanske inte wowvärldensbästa. Har inte gjort något, har inte direkt umgås med massa folk som jag hade tänkt. Men jag har ju haft sovmorgon varje dag i princip, haft en awesome födelsedag och midsommar! Träffat lite nytt folk också, sånt är alltid kul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits