Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ostelände

Var på Ica förut. Halkade dit med bilen och stegade lycklig över att jag kommit hel hela vägen fram. Just som jag gick där och strosade i godan ro såg jag det- en låda med texten "10:-, kort datum". Jag skuttade lycklig som ett rådjur fram och rotade igenom delikatessrna och fiskade snart upp en ananasost. Det kändes lagom crazy för en måndag, och den fick följa med hem.

Hittade förresten ett recept förut som jag snabbt kladdade ner ingredienserna till på ett papper jag tog med till affären. Parmesan, stod det bland annat. Jag letade och letade och hade svår ångest över hur dyrt det är med sånt. Till slut bestämde jag mig för en liten påse med färdigriven parmesan, och åkte hem och läste igenom receptet igen. "Riv under tiden parmesanosten till brödet ,& gratinera det i ugnen..." Det är alltså ost till ett jäkla börd man KAN ha vid sidan om soppan om man vill. Onödigt.



Kommentarer

Postat av: Lisa

Mmm, den ser god ut den där osten. Jag som inte ens gillar ananas... men jag får inte äta några goda ostar längre så allt ser gott ut :)

2010-12-13 @ 21:25:51
Postat av: Kaka

Ja den va rätt god faktiskt, ganska söt! ^^ Okej, så ingen ostbricka till dig i jul ;)

2010-12-14 @ 12:27:48
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Känns som en märklig kombination... För det är brie med ananas eller? Pineapple är roligare. Granäpple. Varför heter det inte granäpple?

2010-12-14 @ 15:11:31
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kaka

hogie: Ja! Åh, det har jag inte ens tänkt på! Det borde heta granäpple!

2010-12-14 @ 16:37:46
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Förutom att "pine" betyder tall då... ;)

2010-12-14 @ 18:19:57
Postat av: Angelika

vad tyckte du om osten.. ser lite märklig ut

2010-12-14 @ 19:08:07
URL: http://maximusochanthea.blogg.se/
Postat av: hogie

Men åååh... det gör det ju. Talläpple är inte lika roligt. Men det får väl gå då.

2010-12-15 @ 10:42:09
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kaka

hahaha FAIL!! Talläpple. Grankotte. Ananas. Same, same.



Angelika: Jo den var rätt god, väldigt söt, men passade fint på smörgåsrån! :D

2010-12-15 @ 13:59:33
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits