Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Men tjoho

Läste lite om att i Båstad har man nu förbjudit det här med att spruta champagne. Kanon men då har ungdomarna (?) kommit på en annan sak; nämligen det som kommit att kallas "vaskning". De beställer 2 champagneflarror och ber personalen hälla ut den ena i vasken. Ett fint sätt att visa att man har pengar.

Varför gör dessa människor på detta viset?

Ja, om du frågar mig så skulle jag säga att det beror på dålig uppfostran tillsammans med att dessa har fått alldeles för mycket pengar. Antagligen har de inte heller arbetat (hårt) för att få stålarna, för jag skulle gissa att de då hade haft mer respekt för dem.

Men om du frågar, ptja, säg till exempel Hammarösonen Weimers så är det sossarnas fel.

"Därtill tyckte de (vänstern? min anm.) att Gudrun Schymans pengagrill i Almedalen var ett genialt PR-drag. Är det inte precis samma beteende? Att slänga, bränna, hälla ut och slösa för att få uppmärksamhet."


Pinsamt. Både Charlie och Gudrun. Nuff said.
Källa.


Altså jag vill egentligen inte skriva om politik, för jag tycker egentligen det är rätt tråkigt. Men när jag läste detta så kände jag bara att jag måste delge det med er. Det är bara så dumt.

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Det där med att slösa pengar på att hälla ut champagne, eller dagens nyhet: beställ 50 hamburgare, ät en och släng resten är ju så stört så man vill ju bara slå idioterna. och det är små jävla kids som håller på med skiten!



ang. Gudrun så tyckte jag också det lät knäppt först men alltså. de satt och diskuterade vad de skulle göra för reklam, de fick då kontakt av två prkillar i skåne som erbjöd sig att ge dem hundra tusen. som gudrun själv sa så skulle inte hundra tusen ens räcka till en halvsida EN gång i en kvällstidning. på det här sättet så fick de ju i alla fall bra mycket mer reklam för pengarna. iofs kanske inte världens bästa rykte men de har de ju inte haft sedan tidigare heller. jag gillar gudrun, hon borde bli vänsterpartist igen!

2010-07-29 @ 23:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits