Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Partipolitik

Gjorde just ett test på Aftonbladet.se, angående vilket parti jag har mest gemensamt med.

Jag var närmast Piratpartiet och längst ifrån Moderaterna. Där ser man.


Det lustiga är att Piratpartiet har som åsikt "Ingen uppfattning" på alla frågor. Skulle aldrig rösta på ett parti som inte har en enda åsikt, förutom ifall vi ska få gratis film och musik eller inte. Det är ju för övrigt rätt sjukt, varför har vi "rätt" att få sånt gratis? Vi borde väl betala som vi alltid gjort, som vi gör för allt annat.


I wouldn't steal a car, but I would download it, if I could.
Typ.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Jag hade aldrig röstat på piraterna heller, oavsett om jag höll med dem i fildelningsfrågan (det gör jag inte). Om man vill ha fri fildelning så finns det ju andra partier som driver den frågan och som ÄVEN har åsikter i andra frågor.



Jag gjorde också det där testet. Brukar göra några sådana test varje valår och sedan läsa på lite noggrannare om de partier jag hamnar närmst.



I år hamnade jag närmst Kristdemokraterna och Centern. Av någon anledning kom Sverigedemokraterna rätt nära också, men de får ingen röst av mig. Jag kom allra längst bort från Vänstern och Sossarna.

2010-07-21 @ 12:41:51
Postat av: Lisa

Det var jag i förra kommentaren.

2010-07-21 @ 12:42:14
Postat av: Lisa

Undrar hur de som vill att film och musik ska vara gratis tänker sig att film- och musikmakarna ska ha råd att fortsätta göra sina filmer och sin musik?



Det är ju som att Hm skulle lägga massa pengar på att tillverka och importera kläder, anställa personal som ska ha lön, hyra svindyra lokaler... och sen dela ut alla kläder gratis! Det måste ju vem som helst inse att då skulle HM få lägga ner rätt snabbt.



Om man är film/musikfantast så skulle man väl om något stödja den industrin istället, genom att KÖPA filmer och KÖPA skivor, inte bara roffa åt sig allt gratis och ändå förvänta sig att tillverkarna ska ha råd att fortsätta leverera produkter.

2010-07-21 @ 12:48:55
Postat av: kaka

Lisa: Precis, helskumt parti! Lite kul att göra sådana test, även om jag känner att jag verkligen inte har någon åsikt i vissa frågor, jag är inte insatt och har ingen aning om för/emot. Var väl därför jag blev piratpartist i detta :P

2010-07-21 @ 17:17:30
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits