Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Tweet, tweet

Okej, så nu skulle jag försöka göra som så många andra- skapa en twitter. Egentligen bara för att kunna kommentera, eller åtminstone snoka/följa folks twittrande.

Såhär långt har jag lagt till 5 pers i min "following list" (vet inte vad det heter, vi kan ju kalla det vänner lista.)
  • Lillebror
  • Adam Alsing
  • Gry Forsell
  • Anders Timell (nu kan ni börja gissa vad jag lyssnar på på morgonen...)
  • Jenna Jameson
Den sista är jag inte säker på varför. Faktum är att jag inte är säker på varför jag la till någon av dessa stjärnor, utom min bror som är så jäkla rolig!

Men jag ser inga tweets från någon utom Jenna. Är det något slags system där man ska godkänna followers? Och vissa har automatiskt godkännande?

Jag fattar inget. Borde aldrig gett mig in i tweetdjungeln. Twitterrymden.

Kommentarer

Postat av: Erik

En del kräver att followers godkänns innan de kan se ens tweets. Men i förmodligen är det som så att:

- Jag låg och sov

- De tre nästa sände liveradio

- Jameson bor i USA och det är sen kväll där (så hon har filmat klart för dagen och har tid att tweeta) :)

2010-06-15 @ 12:16:34
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: hogie

Ellen DeGeneres! Flator kan också twittra - det trodde man inte 1948.

2010-06-15 @ 13:11:14
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: kaka

Hogie: Ska genast kollas upp sanningshalten i detta ;)

2010-06-15 @ 13:58:02
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Krille

Jenna Jameson (och vad du glor på på kvällen)



//(-:

2010-06-15 @ 18:47:54
URL: http://karlstad.wordpress.com
Postat av: kaka

Krille: Hrm, läste hennes bok nyss och blev inspirerad att... ja hm, hur tar jag mig ur detta? Jag blev nyfiken på att se om hon hade twitter... Jag slumpades in på henne twittersida... Ja, något sånt.

2010-06-15 @ 23:24:55
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits