Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

I-landet

Menåh så jobbigt det är att koka vatten innan man får dricka det! Erkänner att vi glömmer det hela tiden, men ändå. Det vattnet vi har kokat smakar ju ischlopischlo rent ut sagt. Erik glömmer att ta kokt vatten när han gör kaffe och jag ställer till ett jävla liv. Jag tror jordens undergång är nära! Eller så är det bara ett i-landsproblem som bortskämda jag inte orkar med. Tänk på de i Afrika, de måste koka allt sitt vatten. Inte så att man bara kn ta sig ett glas iskallt kranvatten där inte.

Men det är lite bökigt när man är törstig och allt man får är kokhett vatten som smakar spaghetti. Vi har diskat grytan, men vattnet smakar ändå illa. Kanske är glaset! Det måste undersökas!


Okej, två glas okokt vatten igår + 2 koppar kaffe + dessa koppar jag kommer dricka snart här. Får se om jag blir sjuk. Eller så är de få bakterierna som kommit in i vattenledningen såpass utspädda så det inte gör så mycket.

Rätt spännande, lite som rysk roulette, eller bilbingo!

Kommentarer

Postat av: The Magnus

Fan vilket gnäll. Här nere måste man fylla i en särskild blankett på kommunens hemsida om man vill att ens kranvatten ska smaka ischlopischlo. Dyrt som fan är det det också. Ni vet inte hur bra ni har det som får ischlopischlovatten gratis, och ibland dessutom med spaghettismak. Liiite proportioner vore trevligt...

2010-03-21 @ 10:35:14
URL: http://mingucosm.blog.com/
Postat av: Rävfan

Living on the edge! :D

2010-03-21 @ 10:58:42
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: kaka

The Magnus: Nu får man ju helt annat perspektiv på vårt lilla vattenproblem. Kanske blir det så att i framtiden kan man välja vatten på flaska i framtiden med smak av pasta?

2010-03-21 @ 11:22:08
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Erik

Men ffs, äger ni ingen annan kastrull/gryta? Eller vattenkokare.

2010-03-21 @ 12:04:53
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: kaka

Erik: Ahh, där sa du ngt!

2010-03-21 @ 12:08:04
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: The Magnus

Förhoppningvis, men V-I-S-S-A behöver ju inte vänta på den lyxen, menar jag. De får det rätt ur kranen redan idag, så att säga. Ska inte gnälla mer om detta, men det är klart man blir avis. Köttvatten tror jag starkt på för övrigt. Nåväl...

2010-03-21 @ 12:12:56
URL: http://mingucosm.blog.com/
Postat av: Lisa

Men alltså, vattnet kokas ju i kaffebryggaren?

2010-03-21 @ 12:35:32
Postat av: Palle

Gör ni kaffe eller något annat som kokas upp behövs inte vattnet kokas innan ju XD

2010-03-21 @ 14:30:59
URL: http://wiretraps.blogg.se/
Postat av: kaka

Lisa och Palle: Kaffet blir inte 100 grader i en kaffebryggare, så det kan ju inte räknas?

2010-03-21 @ 14:41:58
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kirre

de vet ju inte om de finns bakterier i vattnet, de kan bara inte lova att de inte e de, så oroa dig inte :)

2010-03-21 @ 20:33:34
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: sofie

ja det är ju verkligen så, så himla dåligt egentligen, man vill vara artig men egentligen bryr man sig inte.. så himla dåligt :P

2010-03-21 @ 21:01:57
URL: http://drinkit.blogg.se/
Postat av: Angelika

hehe.. vi missade att det va vatten kris och har druckit hela helgen,ej kokat. Fast det är inte så farligt som dom säger... det värsta som kan hända dig är att du spyr av vattnet. På dagis har dom en stor tankbil, och där får dom inte ens röra kranen, eller ens diska i det. Lite löjligt att det ska bli sådan kris, trotts att halva jorden lever såhär varje dag... hehe. Fast jag håller på dig... allt ska kokas även till kaffet och till matlagning... det kommer inte upp i den temp det måste annars... lycka till. kramizar

2010-03-22 @ 10:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits