Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Miss da bus

Mamma och hennes väninna har åkt på Ålandsresa, men jag hörde att det inte gått helt smärtfritt till. De stod och väntade på bussen som vanligt, och funderade till slut på varför den aldrig kom. De gick då och frågade, och det visade sig att de hade bytt avgångsställe för bussen. Så de fick kasta sig på Karlskogabussen, och chauffören där fick väl ringa till Stockholmsbussen som fick vänta i Karlskoga på toktanterna. Hejåhå, liv i luckan.

Så kommer det säkert bli på lördag när jag, Erik, Lina och Hannill ska till storstaden. Det blir spännande.

Största och allvarligaste frågan är ändock:
Ska man ta med sig öl i väskan, eller leta upp ett bolag i Sthlm och tjacka där?

+ Man slipper leta upp ett Bolag som kommer ha lång kö och sura vakter som knappt låter en köpa fast man har leg, och fast man har all rätt att köpa
- Man måste kånka på öl ända till hotellet
ev. + Bolaget i Sthlm ligger kanske långt bort från hotellet och då måste man kånka runt på ölkassar = tungt!


Usch, imorrn har vi redovisning. Jag har gjort en urfånig powerpoint. Max 10 min, mjaha men om det tar ca 1-2 minuter då, kan det vara okej? Jag gör som jag brukar, jag kommer inte förbereda någonting, för då kommer jag stå där och staka mig. Försöker tänka att skitsamma, det får bli som det blir. Men det är svårt när man inte har en aning om hur läraren har tänkt sig.

En i min studiegrupp skulle göra som en PP som hon visar upp "på ett föräldramöte, på skolan där hon är nyanställd." Så flashigt har inte jag ju! Jag har "såhär vill jag vara när jag är färdigutbildad" också har jag skrivit några klyschor.

Kommentarer

Postat av: LindaLynch

jag är så jädra nervös så det är inte klokt. :( och jag har också med cheesy-stuff...så pinsamt :P herregud vill inte!!!!

2010-05-04 @ 20:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits