Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

bloggen som försvann

Oj, oj, oj, va kass uppdatering det varit på bloggfronten. Har varit ute på praktik hela veckan, och härjat runt på kvällarna utan minsta tanke på datorer och andra livsviktiga saker.

Helgen då iallafall; i lördags så drog jag och Martin runt på I2-mârten och köpte en skylt vi ska ha i lägenheten. Efter det så åkte vi till mamma på Skoghall och svullade påskmat och godis så det stod härliga till!

På kvällen åkte vi till Gruvolyckan och joinade Pubis, Regina, Hugo och massa annat löst folk i en brännboll-/öl-/vatten/whatever-kväll. De hade grillat också, så mysigt! Vädret var tokvarmt till solen bestämde sig för att säga godnatt och försvann bakom träden. Då blev det istället alldeles för kallt, och efter en del gnällande knatade vi in till Pubis lägenhet allihop. Där fortsatte tjötandet och drickandet. Jag och Martin var gamla och trötta och gav upp runt halv elva, då jag tvingades köra skåpbil hem.

söndagen var vi redo igen för I2 och jag fick åter igen köra skåpbil dit, eftersom Martin inte var körbar än efter gårdagen. Där köpte vi en klänning, trosor, strumpor, ett par födelsedagspresenter och en jävla massa bröd.

Min nya klänning! (Martin ligger inte och spyr i bakgrunden, utan rensar avlopp, haha!)
Därefter åkte vi till Pacha och käkade god libanesisk kebab- och falafelrulle! När vi kom hem rensade vi ur Martins förråd. Det var välbehövligt och vi bar tills vi hade träningsvärk alla tre, höll jag på att skriva. Tror inte Drutten hade så ont av att ligga där och skvalpa faktiskt. På kvällen sen bar det iväg till Skoghall där Martins föräldrar bjöd på grillat!

Idag har vi varit på tippen och slängt en fullastad skåpbil med skräp i alla dess former. Jag skulle slänga i några hattar i en container, men missade så de fastnade emellan två. Gick och sa till och fick trötta blickar av gubbarna som jobbade där. Sen har jag även hunnit med att gassa och glassa i solen med Lina och en Magnum double.

Nu sitter jag här och är lite stressad för lägenheten ser ut som ett bombnedslag, ska laga mat, skriva lite tankar inför morgondagens ultraljud (äntligen, btw!) och Martin kommer snart. Jisses. En sak i taget.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Gud, vad stora bröst du fick i den där klänningen! Eller har de växt av naturliga orsaker?



Jag är nog mer spänd än du på ert ultraljud! Ska bli så kul att höra vem som bor där inne :)

2011-04-25 @ 17:27:19
Postat av: Kaka

Ja de ser gigantiska ut på bilden iaf, så stora är de inte egentligen :P Vet inte vad som hände här, haha!

2011-04-25 @ 20:01:02
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

håller med Lisa, dom ser fan stora ut! hahaha, martins kallingar!! <3

2011-04-25 @ 20:07:12
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits