Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Helgis

I lördag så hade jag akut jättetråkigt hela dagen. Jag fick mig inte för att göra något, orkade inte sitta vid datorn eller gå ut och gå. Det regnade nog också.

Så på kvällen gjorde Martin drinkar till oss! Min utan alkohol, naturligtvis, och hans med dubbelt, för att jämna ut. Hehe, nejdå.

Blev helt okej, även om det kändes som det liksom fattades något. Så som det brukar i alkoholfria drinkar, med andra ord...

Jag hade varit pizzasugen hela veckan, så på kvällen slog vi till.

 

Supersmurfigt! Helt okej pizza, även om såsen och salladen inte riktigt var vad jag hade hoppats. Hade pratat med bror min i telefon tidigare, och han hade nämnt att mamma hade gjort hemmagjord pizzasallad, och de åt det med piroger. Så jag var så himla sugen på pizzasallad! Men nej, denna smakade inte alls som hemmagjord. Från Acapulco, beställde vi iallafall, och salladen ingick, så skit samma.

På söndagen drog vi upp till Munkfors. Vi åkte först (vilse) till Anna och fikade där lite. Hon hade rivit hönshuset och hade nu två hästar på gården istället. Alltid olika djur där. Syster Sylvia var ute och åkte båt i Stockholm så henne fick jag inte träffa den här gången, inte heller Sylvias barn.

Efter Anna åkte vi till nästa hållplats- Martins farfar Hubert som fyllde 75! Det kom en del släktingar, och jag råkade stå å i dörröppningar mest hela tiden och var ivägen med min kula till mage. När vi ätit och fikat skulle vi ta gruppkort och alla ställde upp sig på trappen. Kameran stod på stativet och vips! så började det spöregna! Alla blev blöta, och jag vettetusan hur de där korten blev.

Idag har jag gillrat fällor för fruktflugorna som invarderat vårt kök. Jag har redan skördat flera offer. Mohaha.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Hästar i trädgården? Småhästar då eller?

2011-08-22 @ 14:38:55
Postat av: Erik

Inte vilka hästar som helst; flodhästar.

2011-08-22 @ 23:01:45
URL: http://erikjansson.net
Postat av: evy

hahaha smart du Ida! xD gillrar fälla för frukt flugor xD haha.. tänk då vikket jäkla flug môln det måste bleve om du vart tvungen sen å ta dö på alla å smälla ihjäl dom eller vad du nu gjorde med dom efteråt hehe :D

2011-08-23 @ 02:57:06
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: hogie

Är det verkligen gott med tigerbalsam till pizza?

2011-08-23 @ 10:50:15
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Martin

hogie: Javisst! De måste du bara prova!

2011-08-23 @ 11:50:54
Postat av: Raaff@soclog

ja då ska vi slå på stort :)

2011-08-24 @ 11:36:38
URL: http://Raaff.soclog.se
Postat av: Kaka

Lisa: Ja den största kunde bära 60 kg, så de var väl rätt små ja :)

2011-08-24 @ 16:32:55
URL: http://idoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits