Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Önska

När jag fyller år brukar jag lagom till dagen jag fyller, eller ett par dagar senare komma på något. I år är jag inte sämre. Gästerna kommer om några timmar, och precis nu kom jag på saker man kan önska sig:
  • Vispbunke med både gummebotten och handtag (har två som har det ena och det andra, men inte en som har både ock)
  • Soppgryta (märkte igår att jag tappat bort min, kankse är den nerpackad, kanske har den inte kommit fram än)
  • Toarullshållare, både sån man har rullen på och en sån där man kan ha sånna som man ska använda
  • Kupa till lökhackaren (när man använder den så flyger det smålökbitar överallt. Har ni ingen lökhack, förresten, så skaffa det, det är guld!)

Det stör mig lite, det borde va mer. Sånnadär saker man tänker att man vill ha, men när man ska köpa blir man för snål och ångrar sig. Jag vet inte. Pussel kanske. Min rygg hatar mig redan, kanske inte ska göra det värre.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Ett tag skrev jag alltid upp vad jag önskade mig så fort jag kom på det, även om det var typ dagen efter min födelsedag. Perfekt att ha sen när det blir nästa jul och födelsedag, bara att plocka fram och stryka det som man redan köpt själv under året.

2011-06-23 @ 13:52:42
Postat av: Kaka

Lisa: Ja, jag trodde att jag också brukade göra det, men troligtvis tänker jag "det här borde jag skriva upp" ^^

2011-06-23 @ 15:49:09
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits