Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Presentkort

Har ett presentkort på en hudsalong i Karlstad som går ut den 21e.

Tänker mig någon av dessa. Kan inte riktigt välja, jag är alltid så ambivalent. Vad tycker ni? Kom med åsikter please!


Kommentarer

Postat av: Lisa

Fotmassagen eller antistressen hade jag nog valt.



Hur länge håller fransfärgningen? Kanske kan vara skönt att se lite sminkad ut framåt september när du troligen kommer att känna dig som en flodhäst och inte orka sminka dig ;-)

2011-06-14 @ 14:03:32
Postat av: Kaka

Lisa: Ja fransfärg brukar hålla upp till 6 veckor. Det är ju relativt lätt att göra själv, men det hade vart kul att få det professionellt gjort. Är också inne på ngt med fötterna, eftersom de gör ont ganska ofta. Svårt!

2011-06-14 @ 14:34:40
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Då är det ju inte så lönt med fransfärgningen om det håller så kort tid och är lätt att göra hemma.



Jag tycker att du ska göra antistressbehandlingen! Det låter jätteskönt för trötta gravidben, men kolla först så att de inte avråder gravida från den :)

2011-06-14 @ 17:26:28
Postat av: Lisa

Genom att behandla benen nu och få igång cirkulationen så kanske du kan slippa att bli så svullen nu framöver när du blir större och det blir varmare och varmare.

2011-06-14 @ 17:27:20
Postat av: apan

professionellt gjort... hallå, glömmer du mig eller?? jag kan fan färga dig gratis istället. antistress verkar ju awesome!

2011-06-15 @ 07:30:10
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

apan: Färgningen blev ju som bäst när du gjorde den på mig i Vässan! Så proffsigt är alltid bäst, och du får mer än gärna hjälpa mig med det när du har tid å lust! Ska nog ringa och höra om man kan ta den där antistress! Uuh va gött! :)

2011-06-15 @ 09:29:10
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits