Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Party on Wejn!

I lördags var det dags för lite utgång och öl för första gången sedan januari! Radium och Metal Clüb på Nöjes är ju som bekant en tradition(?) och jag ville inte vara sämre i år. Pumpade ut några flaskor mjölk till bebisen och begav mig efter lite smink och fix till Marieberg där det var förfest.

Tjejen som bodde där gick all in, är det halloween så är det!
Väggarna var inplastade i svarta sopsäckar, det stod typ burkar med huvuden och fingrar i (tänk labb). I hörnet av bilden står en lampa inklädd i ett svart tyg, och längst upp ligger ett huvud. Vid ett tillfälle på kvällen började lampan skaka. Jag, Lina och en till såg det, och väntade oss att det skulle dyka upp ngn katt bakom lampan, men det gjorde det inte(notera däremot demon-cat som kommer in i rummet samtidigt som bilden tas). Ingen katt kom fram, och jag vet fortfarande inte vad det var som gjorde att lampan skakade.

Såhär läskigt såg det ut i andra hörnet. I ett tredje hörn stod en stod från ett mentalsjukhus. Jag vågade bara sitta i den några sekunder! Den var visserligen riktigt snygg (förutom bitmärkena på armstöden och benen), men creepy!

Vi tog oss till Nöjes ganska tidigt. Jag och Lina låg i bagageluckan på vägen dit. Ingen kö gjorde att vi kom in fort och fick snabbt tag i varsin bärs. Jag noterade att syntharna -11 ser precis likadana ut som syntharna -04. Intet nytt, inte ens nya ansikten, utan det är samma folk som hängde på Kåren. Men det var skoj, jag breakdansade lite i schlagerbaren, som kvällen till ära var synthbar och Coffinshakers (bandet som spelade i rockbaren) var riktigt bra!

Åkte hem ganska tidigt, eller ja runt ett. Det var lagom, och jag var lagom full och jag var inte bakis dagen efter, som jag hade befarat. Däremot var mina böbber helt i otakt med amningen och så, så de var sprängfyllda. Kände mig lite som Pamela Anderson med hårda, spända skitstora böbber.


Kommentarer

Postat av: Evy

kanske var nån typ av skak-effekt eller nåt som var ditsatt hehe ;)

2011-11-09 @ 23:29:52
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Evy: Det trodde jag också! Men det var inget sånt, enligt hon som bodde där.. Hm..

2011-11-10 @ 19:06:36
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits