Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Klockmysteriet på Rud

Häromdagen så grejade jag i ett köksskåp, plötsligt small det till och köksklockan rasade ner. Antar att jag slog emot den med skåpluckan. Den gick hur som helst sönder.

Lite senare samma dag stod jag och lagade mat i godan ro. Plötsligt smäller det till och den andra köksklockan rasar ner! Den sitter inte ens i närheten av var jag va, så jag vet inte varför den stöp. Plastskyddet på den åkte av i alla fall, men själva klockan höll.

Väntade med spänning på att någon mer klocka skulle rasa, men inga fler åkte ner den dagen. Skumt i vilket fall.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag funderar mest på varför ni har två väggklockor i köket?

2011-09-15 @ 10:03:59
Postat av: Martin

Ja fråga inte mig, vi har även en i hallen, och en i vardagsrummet.

2011-09-15 @ 12:21:01
Postat av: Ida

Jag gillar att veta vad klockan är, var jag än är!

2011-09-15 @ 12:43:11
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra när ni ska klocka värkar!

2011-09-15 @ 13:03:26
Postat av: Lisa

Annars finns det ju en jättefinurlig uppfinning som jag har hört talas om. Det kallas visst för armbandsur och med det kan man ha koll på tiden precis var man än är!

2011-09-15 @ 13:04:22
Postat av: Evy

men fan ja tyckte ja skrev vänster ha ha tack för att du sa det såg ju nu plötsligt(tänkte inte på det just då ha ha) att ja skreve fel nu haha! ja tänkte å MENADE vänster men SKREV höger.. faan suck ha ha ja får väll ändra på det i bloggen haha xD

2011-09-15 @ 13:56:33
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Lisa: Orka ha på sig armbandsur jämt. Det har jag bara när jag är ute :D



För värkarna har Martin laddat ner en app, också har jag en bra värktimer på datorn!

2011-09-15 @ 15:31:21
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evy

hm jaa på en djur affär eller nåt typ eller ah nåt lugnt ställe iallafall.. men INTE att tvätta kläder åt gamla för gu vad mkt sjukdommar det gåromkring på ett sånt ställe usch hehe ^^ men annars vet ja inte hehe så ja får se vad ja får för typ av praktik

2011-09-15 @ 23:09:35
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: snigelpickan

Men vad läskigt :/ Men de hade väl tackat för sig helt enkelt :P

2011-09-16 @ 14:13:26
URL: http://snigelpicka.blogg.se/
Postat av: snigelpickan

sv: haha, ja jättefin kommentar :P

Tack ska du ha :)

Ha en bra dag!

2011-09-18 @ 11:20:52
URL: http://snigelpicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits