Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Paketleverans

Skulle skicka två paket från ett ställe som heter företagscentrum. Dilemma 1 uppstod när jag insåg att jag inte kunde bära paketen med en hand; hur skulle jag då få ut dem till bilen (har ju Tuva att bära på också)? Jag la Tuva i sängen, satte på babyvakten och kilade till bilen. Så var det löst.

Dilemma 2 visade sig när jag väl var framme vid postkontoret. Ska jag lämna Tuva i bilen medan jag lämnar in paketen? Var ska jag lämna in dem? Försökte köra runt ett tag så hon skulle somna, men icke. Jag provade att hissa ner ena rutan lite så det inte skulle bli för varmt, och gav henne något att greja med. Låste bilen, och fick dåligt samvete... men! hur ska jag göra?

Det kom en bil och parkerade bredvid min, och ut klev en kvinna som jag frågade om hon visste var man lämnade paket. Hon hade precis tänkt fråga mig var man går in, och vips så hade hon berättat att hon just blivit farmor, och erbjöd sig att bära kartongerna så Tuva inte skulle behöva vara kvar i bilen. Vi pratade om babygym och Barnens hus, och hon berättade om ett jättedyrt gym som kostade 950 kronor! Jag råkade fråga om hon hade köpt det (som om jag har med det att göra...), och hon berättade vad hon hade köpt. Men åh, vad glad jag blev att det löste sig, paketen blev skickade, Tuva satt snällt i sin bilbarnstol och tittade på postkontoret.

När jag kom hem och hade kommit in i lägenheten märkte jag att jag hade glömt telefonen i bilen. Så jag fick springa ut igen.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Meckigt! Det är i de lägena man önskar att man hade en bärsele/sjal.

2012-04-19 @ 15:30:51
Postat av: Linda

SV: ja eller hur!! blev alldeles kär. tror det går att kombinera som man vill. stod större bredvid i andra färger också.

2012-04-20 @ 20:34:17
URL: http://livinis.blogg.se/
Postat av: Evy

hehe lustig du som börjar prata bara sådär med en helt okänd dam bara sådär hehe :D

2012-04-20 @ 21:22:20
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits