Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Lov

Just nu bor vi hos Martins föräldrar för de är i Grekland. De bor på gatan över där mormor bodde förr. Så otroligt skönt att ha en inglasad altan och en liten gräsmatta att vara på. Förra veckan var det soligt och fint, så då la vi ut en filt i skuggan och låg och myste på filten. Tuva hade några leksaker, jag hade korsord och Martin hade sin telefon. Blev visserligen knallröd på axlarna eftersom jag satt i solen så mycket jag orkade, men den sveddan  har lagt sig och jag kunde njuta av flera dagars brunhet. Ja, nu har det börjat fjälla av, så snart är jag väl lika blek som vanligt.
 
När vi kommer hem, det vill säga på kanske måndag ska jag uppdatera minsann! Skåne, husvisningar, utekväll där vi träffade en mäklare och ja.. ehm vad ska jag teasa med mer? Haha, jag vet inte, jag vet bara att jag inte orkar sitta vid datorn så värst mycket. Datorn står dessutom i det rummet Tuva sover i, så man kan aldrig passa på när hon sover.
 
Snart ska vi på ytterligare en husvisning, Ålkärrsvägen denna gång. Det är egentligen för dyrt, men det såg fint ut, så vi tittar i alla fall. Senare i juli ska vi titta på ett annat fint hus, som dock ligger precis bredvid mördarhuset. Huset där en pappa sköt ihjäl sin son (och sedan åkte han till ett annat ställe och sköt sin andre son och sin exfru, och sedan sig själv...). Usch. När kan det ha vart, -98 skulle jag tro. Ja, lite obehagligt att bo där kanske, eller så ska man sluta leva i det förflutna och se vilka möjligheter huset har. Det är ju trots allt huset bredvid, och inte DET huset.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Usch, jag minns de morden jätteväl. Gamla arbetskamrater till mamma.

Svar: Ja, och skolkamrater till mig... :/
Sudden

2012-07-12 @ 17:20:04
Postat av: Linda S

Åh det sista huset ska nog vi också titta på. Väldigt fint, inte så mycket min stil men sambons däremot. I mördarhuset bor en söt liten familj, far och dotter. de har renoverat de huset och det är jätte fint inuti!! Lycka till!

Svar: känner du de som bor där? Har alltid undrat om de som bor där känner till husets historia?
Sudden

2012-07-13 @ 15:03:16
Postat av: Evy

men shit det kan väll inte vara det huset som ja tror det är.. eller det kanske det inte är.. ja kom ju å tänka på ett gult hus där fadern sköt både sina/sitt barn å sen sin fru å sen nån hund de hade å sen skjöt sig själv som låg mor gunnarskärs hållet till men det är nog inte samma hus kanske heh men uscn hemst ändå :S

Svar: Det är samma hus.
Sudden

2012-07-15 @ 21:08:04
URL: http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se
Postat av: Linda S

Jo då, jag tror de känner till historien. de som bor där känner min storasyster väl. Gjorde om i stort sett hela huset. Det läskigaste var att de var först ett par som flyttade in dit.. och de totalrenoverade hela huset. Sen kunde de inte få barn.. så de adopterade en flicka. Lite snarlik början på familjen som bodde där innan. Sen nu har mamman flyttat därifrån och jag tror de har flickan varannan vecka. Men vad jag förstår är de goa människor.. fast de tyckte jag om pappan som bodde där innan också iofs..

Svar: Ja, det säger alla om pappan som bodde där innan. Mamma jobbade med honom, jag kände bara barnen litegrann.
Skumt det där med att inte kunna få barn! Very wierd..
Sudden

2012-07-18 @ 08:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits