Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Tid till sjukhuset

Var hos MVC i förmiddags för att kolla upp en grej. Något som inte var riktigt bra sedan förlossningen, och som jag trodde jag skulle få fixat i maj när jag var på CSK till en läkare där. I alla fall så tyckte barnmorskan där att jag skulle ringa CSK för att fixa en ny tid.
 
Ringde och telefonisten säger att det snabbaste sättet för mig att få en tid är att be barnmorskan skicka en remiss. Jag svarade att sist tog det 6 månader, och så länge ville jag inte vänta igen. Hon sa då att hon kunde sätta upp mig på en väntelista, och då skulle få tid om ca 2 månader. Jag gav mig inte, och det slutade med att hon sprang och kollade om någon hade lämnat återbud tidigare.
 
1½ timme senare var jag på CSK och fick saken ordnad!
 
(Förresten så pratade gynläkaren exakt som David Freundt, så jag var tvungen att fråga var han var ifrån, men de var inte från samma ställe. Men exakt samma uttryck, röst, dialekt. Kändes lite knepigt. Haha.)
 
Efter sjukhuset åkte familjen Funke-Sundh-Jansson till Mariebergsskogen där vi tittade på djuren och käkade svindyr glass.
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Skönt att du fick det fixat äntligen! Hoppas det blir bra nu då!

Jag googlade på Äppelmasken innan och hittade några bilder jag satt och var nostalgisk till. Den verkar bland annat finnas på Ölands djurpark :)

Svar: Ja, det gäller att ligga på!
Jaha, finns den? Med äpple och allt? För iland ser man den på tivolin utan äpplet..
Sudden

2012-07-31 @ 22:59:26
Postat av: Sofia

Vilken härlig glass!
Det bär av mot Göteborg för vår del :D

2012-07-31 @ 23:25:20
URL: http://fialialejjj.blogg.se
Postat av: sofia

Skriver examensarbetet sista halvan så då kan jag ju vara vart som helst. Praktiken har jag i Karlskoga så då skulle jag ändå bott hos mamma. De fyra veckorna utöver de spenderar jag nog lite var stans, hos nån kompis eller mor eller far :P tror de ska funka i alla fall :P

Svar: Aha ich förstår! Hade för mig att ni alldeles jättenyss köpt lägenhet i stan, men jag blandar nog ihop..?
Sudden

2012-08-01 @ 19:05:56
URL: http://fialialejjj.blogg.se
Postat av: Linda

haha, say what!? Jag kanske behöver höra med David vad han gör när han "Går till gymmet :P

Svar: haha, han va inte lik, bara rösten som var _exakt_! Liiite creepy! :P
Sudden

2012-08-05 @ 13:20:27
URL: http://livinis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits