Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Hej baberiba

Igår fyllde mamma år, så vi var där och åt smörgåstårta och jordgubbstårta. Av min och Lisas familj fick hon ett bord till uteplatsen.

Idag ska vi åter igen kolla på hus. Detta ligger på Torsvägen, bakom Foderbutiken typish. Vi vill egentligen inte bo där, men det skadar ju inte att kolla.

Kom på en grej, det vore kul att gå på visningar på sånna där 7 miljoners villor! Det är ju bara att säga att vi inte är intresserade sedan när mäklaren ringer. Vore himla kul att få se hur sådan hur ser ut inuti, mer än på bild.

Imorgon åker vi till Lisa i Skåne. Ska försöka att köra lite snabbare än jag och mamma i slutet av april, då tog det nämligen 8½ timme! Haha! Så vi har planerat att blåsa på och stanna vid IKEA i Gbg och käka, och låta Tuva käka, och sen kanske stanna någon mer gång så hon får sträcka ryggen och så, men försöka med så lite stopp som möjligt.

Have a najs day!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Anita berättade att de varit på en visning på ett svindyrt hus i Vaxholm (minns inte priset, men typ 10 millar kanske). De fick se nedervåningen, sen för att få se ovanvåningen var de tvungna att lägga ett bud på huset. Mäklaren ville väl försäkra sig om att det bara var seriösa spekulanter.

2012-06-28 @ 11:44:51
Postat av: Evy

haha vikken söt bild :D "tittuut" typ hehe

2012-07-04 @ 00:08:54
URL: http://MyBloggNotYours.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits