Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Senaste huskollen

Senaste huskollen låg på Ekebovägen tror jag, vid Ugglehuset i Haga, om det säger någon nåt. Jag tyckte det hade för många fel för att fastna, jag fick ingen känsla alls faktiskt. Jag vill så gärna ha ett hus med en uteplats, en altan med utsikt över lite trädgård. Det här huset hade ingen uteplats, eller ja ett litet skrymsle på framsidan där de parkerat några utemöbler, men det innebar utsikt över lite buskar och garageuppfarten. Sen tyckte jag det var för litet, även om man kanske kunde fixa något extra rum genom att sätta upp ordentliga dörrar till ett rum de hade som allrum.
 
Det känns lite som att det är svårt att se hur huset verkligen ser ut när det är möblerat av ett typiskt äldre par. Det såg typ ut som hemma hos mormor; plåtter, gamla möbler, gamla tavlor, saker överallt, foton, och en lite gullig sak var att det vid datorn stod mycket tydligt hur man satte på den, typ "1. Sätt på dator, 2, Skriv in lösenord (XXX) 3..." osv. Så hade de skrivit upp lösenordet. Kändes lite som typ barnen hade sagt att man måste ha lösenord på datorn, också har de skrivit upp det precis vid datorn (och dessutom inte tagot bort det under husvisningen).
 
Å andra sidan, när det är gamla möbler och sånt så blir jag lite nyfiken på hur det skulle se ut om man moderniserade det! Med våra möbler, våra tavlor, vår touch liksom.
 
 
Men nej, vi går vidare och spanar på nästa hus. Det verkar som vår nästa visning kommer bli på Abborrev, 2/7!.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag tyckte också att det var jättesvårt att se möjligheterna när inredningen var skitful.

Synd att visningen är 2/7, jag hade tänkt höra om ni inte skulle stanna till på måndag :/

Svar: Åh, synd, det hade vart kul att stanna längre, men som Martin skriver här under så har vi två visningar det datumet (samma tid också, haha).
Sudden

2012-06-21 @ 12:17:19
Postat av: Martin

Vi har en visning till..

2012-06-21 @ 14:56:41
Postat av: Huggo

Ugglehuset <3

Svar: Vad är det egentligen?
Sudden

2012-06-24 @ 00:51:47
Postat av: Ingel@

Det tar tid att hitta rätt hus, det är mycket som ska ut så det måste känns rätt till 110%.
Vi letade i ett år innan vi hittade vårt "slott"
Det har en del skavanker men vi renoverar och förbättrar lite i taget.
Tyvärr är man ju en vanlig arbetare utan ministerlön så det tar sin lilla tid :-)

2012-06-29 @ 11:07:59
URL: http://ingelasplejz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits