Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

To boob or not to boob

Imorgon ska det bli en match mellan de svaga och starka. En uppgörelse mellan det goda och onda, och det kommer kosta satans mycket pengar (250:-). Ja ni har säkert förstått va jag menar, men för att förtydliga- jag ska på mammografi imorgon. Jag ska se efter vad jag har för en tokknöl i bröstet. Det har gjort on ti flera månader, men de sista två veckorna har det vart riktigt bra och klämvänligt. Eh, jag har klämt för att kolla om det gör ont alltså. Fast jag har fortfarande något där inne som skulle kunna vara en svald studsboll eller så.

Undrar om det slutar med att jag går vilse och inte ens hittar till salen. Eller så fastnar hissen på väg upp till våning 5, väg lila, rum U. Eller något liknande, det va siffror och färger och bokstäver att hålla reda på. Jag ska skriva en fusklapp och eventuellt en karta (det borde de väl ha på eniro? Karta över sjukhuset alltså...)

Känns inget kul. Men för att fira så fick jag stänging på förskolan jag ska va på imorrn, halleluja!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag håller tummarna. Det är nog bara en studsboll.

2007-11-27 @ 18:41:55
Postat av: lihna

ahh, det är nog itna farligt! kommer gå splendid!

2007-11-27 @ 20:59:28
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Kaka

Ja, en svart liten studsboll.

2007-11-28 @ 17:59:17
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits