Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Mammor

Var in en sväng till Linas mamma förut. Hon bad mig komma in och vi delade minnen och politiska åsikter över en varsin kopp citruste. Vi skrattade och insåg att vi hade så mycket gemensamt att vi ska ta en fika nästa onsdag. Eller så sprang jag snabbt upp och plingade på, utbytte några snabba meningar och kutade tillbaka till bilen i min korta klänning. Hon såg söt ut idag, Linas mamma, hon var på gott humör och trevlig som vanligt. Men jag undrar om Lina hade lämnat rätt sak till mig att hämta? Det va en evulotion.. eh.. en 9% vit sak. Är det rätt?

Innan jag sprang runt på Norrstrand så var jag hos min söta mormor och fikade så jag nästan sprack. God hemmagjord tårta och mass kakor. Men jag missade tigerkakan, det hanns inte med. Bästaste mamma fick ett armband av mig och ett lipgloss jag fått med en tidning av Hennes. När mormor såg armbandet utbrst hon "Åh, vilken tur att det inte va jag som fick det där!" Mamma rädddade situationen genom att säga "Nej, det är kanske inte riktigt din stil?"

Kommentarer

Postat av: Klara

haha, vilken ärligt mormor du har ;)

2008-05-25 @ 22:21:42
URL: http://morklila.blogg.se
Postat av: apan

haha!! jag trodde jag läste fel. men visst låg det en liten handske med rosa pulver i påsen med?

2008-05-25 @ 22:43:29
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Lisa

Haha, mormor rules :)

2008-05-26 @ 00:40:15
Postat av: Linda Spethz

Ja jag fick ett mess av henne häromdagen. Fick en liten krabat som ska heta Al Gore hehe. Yess vi har ju kontakt. Hon gick ju i min klass på gymnasiet.. och vi var en ganska tajt grupp iafl vi som kom från hammarö. Jag gick på festen.. men de får ja sota för nu.. Är ännu dåligare:( Men men så kan de gå hehe

2008-05-27 @ 14:16:35
Postat av: Ida

Klara: Haha, japp alltid!

apan: Ja det låg ngt plastigt där som vi klurade ut att det va en handske eller två.

Lisa: Ja! =)

Lind Spethz: Va? Al Gore? Hahaha det ska väl inte ungen heta?

2008-05-27 @ 19:59:09
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Linda Spethz

hehe jo.. HAHAH ungens namn Blir AL Gore..

2008-05-28 @ 18:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits